Graffitinin Rolü Kendi Belirlediğindir (Hiphoplife)







Graffitinin Rolü Kendi Belirlediğindir (Hiphoplife)







90’lardan günümüze graffitinin nabzını tutan, piyasayı canlandıran ve açtığı galeriler ile muazzam sergiler yapıp graffiti felsefesini her kanaldan ilerleten, Cantwo, Atom ve Kent’in de bulunduğu Montana Writer Team üyesi ünlü Smash137 röportajı sizlerle.



Ne zaman ve nasıl başladın ?



Duvar boyamaya 1990’da başladım. Önceleri graffiti gözüme sanat olarak görünmüyordu. O, cool ve diğerlerinden farklı olmaktı. Graffiti çeteler ile ilişkiliydi ve benim çevremin en ünlü olanı, yabancı işçi Türklerin gangsteri “Tiger Baba” ydı. İşin stili yoktu ve kötüydü fakat onun adını her yerde görüyordum.



Grubun var mı ?



Bir crew’e bağlıyım fakat bu günlerde onları fazla ciddiye almıyorum. Benim crew’e bakış açım günden güne takıldığın kişilerdir. Büyüdüğümden ya da basitçe zamanımı sokakta takıldığım çocuklardan daha işe yarar kullanmak istediğimden bu yana bunu ön plandan çektim. Şimdi ortaklaşa işlerde daha rahat hissediyorum invisibleheroes.net ya da krautsgallery.com gibi. Bu ortaklıklarda hiçbir kuralımız yok bunlar sadece grup arkadaşlarım ile attığımız bazı goller ve gittiği yere kadar götüreceğiz. Ek olarak ben Montana Writer Team üyesiyim. Atom, Cantwo ve Kent ile birlikteyiz Montana spray boya şirketinin sponsorluğu ile dünyayı gezip muazzam duvarları boyuyoruz.





Graffiti kavramı hakkında ne düşünüyorsun ?




Harekete geçmektir, tanınmak ve ünlenmektir. Sadece, biri olmak değil isimleşmektir. Güzel şeyler yaratmaktır ve hiçlikten daha iyisine layıktır. “ Kamusal alandaki boşluk kimindir? ” sorusudur. Orada yaşayan devlet veya insanındır.



70’lerde bugüne, graffitinin gelişimi nasıl oldu ?



Graffiti yeni sanat formu halini aldı, genç insanın sanat formu, okulu ve diploması olmadan ve ilerlemek isteyen herkes kendi başına. Bana göre bir kelimenin havalı harfleri binlerce resim tablosundan daha üstün.



Günümüzde graffiti bir piyasa ürünü müdür ? Felsefesini kaybettiğini düşünüyor musun ?



Öyle düşünmüyorum. Graffiti attır, kimse evcilleştiremez. Genç olanlar daha ilgili ve bir şeyleri yakalamayı deniyorlar, yaptıkları sadece graffiti benzeri, fakat dışarıda her zaman duvara adını yazan çocuk var, s** izni olmadan!



Sokakta ne kadar saygı gösteriliyor ?



Nereyi gezdiysem, sokaktaki insanlar tarafından graffitinin hala sevilen ve saygı gösterilen olduğunu görüp hissedebiliyorum.



Amerika çıkışlı graffitinin Almanya’da yoğunlaşması hakkında düşüncelerin neler?



Haklısın Amerika’da başladı fakat sadece Almanya’da değil şu an tüm dünyada yaygın. Yeni Zelanda, Rusya, Afrika ve hatta Asya ülkelerinin de kendilerine ait tamamen farklı harfleri var. Amerikalıların yerini neden kaybettiğini açıklayamam fakat Amerikalılar için para herşeyden çok daha önemli gibi görünüyor, graffiti bu konularda faydalı değildir.























Writer olarak diğer görsel sanatlar karşısındaki duruşun, tavrın, bakış açın nedir?



Onları makul görmeye çalışıyorum açık görüşlü olmaya çalışıyorum fakat bana hitap eden çok fazla yön yok ve sanatta gereksiz şeylerin alıcı bulduğunu hissediyorum. Fakat bazen bir sanatçının işi bana gerçekten dokunursa günler değil haftalarca düşünebilirim. Aynısı bizim sahne için de geçerli, çok iyi bir tag görürsün, stilsiz ve flowsuz 300 tane görürsün.



Restless sergisi yapıldı. Sergi hakkında bahseder misin, graffiti writerların sergilere bakış açısı nasıldır ?



Galerilerim, sergilerim hakkında diğer writerların neler düşündüğünün önemi yoktur benim için, hoş karşılanmalıdırlar fakat şunu anladım 18 yaşındaki bir writerın graffiti konusunda benden daha başka amaçları var. İlk olarak , resimle hiç bağlantılı olmayan insanlara ulaşabilmek için sergiler yaptım. Sokakta binalar taglendiği için güzellikleri göremiyorlar fakat onları güvenli bir alanda, galeri gibi, sergilediğim zaman onlar ilgilenmeye başlıyorlar ve sonra trende gördükleri zaman durup bakacaklar, belki de bu farklı bir bakışla bakmak.



Graffitinin underground tavır karşısındaki rolü nedir ?



Graffitinin rolü kendi belirlediğindir, ne eksik ne fazla.













































0 yorum:

Yorum Gönder

Sohbet