abluka alarm sual

(BÖLÜM 1)



Hayat kaçıncı şık yazık, sorumsuz her sualde seyre

daldık. Bu yaşlılık yüzümde çok yol aldı, son bölümde

sen sualdin meallerim yanık medetlerim boşa edalarında

yok ki saflık. Anlık istifalarımda dara bıraktım aklı

karnı aç yeminlerin ve hiçte tek değildim ilk seferde

ve son nefer benim savaşlarım yakın mayınlarım çiçek

mutlu olamadım sakın koparmayın. Uslu dur kabında

tanrı takiben yakında alacak aklı farz et aklım öteye

çentik attı kaç durak yol aldı kalpler ak değil kurak

bir çöl gönül bir döngü çehrelerde her bir yergi

gözlü. Özlü sözmü göze görünmüş özrü yok bunun bu

tavrı terk edip gidenler önce siz durun bu son yorum

yoruldu ruhum, huzurum el misali yok yanımda

şimdilerde iki yabancı hislerim gururum.



NAKARAT



Bu dünya değil ki tenha değil yarım yarınlarında

falına bakalım öykülerde sararırım. Yok, hakkım hayata

dair hatırım, duraktayım dudakta bir kelam kulakta son

fısıltı aklın. Yardım et yanımda kal tanıklık et, adım

hayal, umutlarım var ellerimde belki hepsi sürre al ve

bir meal gecikmelerde sual'de kaldı aklı düşlerim

yalan umutlarımsa gölge kaplı.



(BÖLÜM 2)



Akıl tuval misali resmi çiz ve seyret eski bir makale

geçmiş aklım ömre kaç mesai vermiş öykülermiş öngören

bu ömrü görgüden düşen bir parça kalbin özrü

gözbebeklerimde mührü. Seyrüsefer esen rapım bu rahmet

ormanında sana bulandı kaygım aya bakın bir başka

mehtabım hayat dudaktayım ben haykırın yakın bu hatırı

masalı sahte sonlayın giderse tutmayın bu kervanı.

Tanzim et beni tuhafta kılma kalbi tuhaf değil

misallerim ve meskenimde mimliyim ki meşgul etme

meselelerle cenkteyim ecelle sendeyim bu akşam affet

aklım ölüme ben bugün misafirim. Yüzünden hüznü çıkar

ayakta dur hayat budur bu laedri tavrıdır hatalar hep

kader kılıklıdır kibir satır satır yazıldı yazgılar

yanıldı gitti gölgeler güneşle gözlerim semada kaldı.

0 yorum:

Yorum Gönder

Sohbet